Bij hulpluchtvering in de jaren '80 en '90 werd soms een 1 kringregeling toegepast. Die systemen zijn te herkennen aan slechts 1 vulventiel of slechts 1 uitgaande leiding van de compressor.
Bij een 1-kringsregeling staan beide balgen direct met elkaar in verbinding. Deze systemen zijn puur uit economische grondslag gemonteerd (men spaart zich immers de kosten van 1 vulventiel), maar uit een technisch oogpunt én uit rijcomfort zullen we altijd een 2-kringregeling adviseren.
Bij de éénkringsregeling, staan de balgen immers met elkaar in verbinding. Bij het nemen van een haarspeldbocht, zal de druk op de buitenste balg toenemen > waardoor die luchtdruk dus naar de binnenste balg wordt verplaatst. Het gevolg: de auto gaat juist meer overhangen in bochten in plaatst van dat deze stabiler wordt.
Bij een 2-kringsregeling heeft iedere balg zijn eigen druk, zijn eigen vulventiel of wordt bij systemen met een compressor middels een terugslagklep de druk gescheiden gehouden.
Leuk dat je onze site bezoekt. Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens. De overige cookies helpen ons de site en je bezoekerservaring te verbeteren. Ook helpen ze ons om onze producten beter bij je onder de aandacht te brengen. Ga je voor een optimaal werkende website inclusief alle voordelen? Vink dan alle vakjes aan!